KNLTB Competitie junioren

Alle trainende jeugdleden van onze vereniging worden automatisch ingeschreven voor de KNLTB Competitie junioren. Deze activiteit valt namelijk onder de mogelijkheden van het lidmaatschapspakket.

De competitie bestaat uit twee delen, te weten voorjaars- en najaarscompetitie. De jeugdcommissie bepaalt vervolgens samen met de trainer de teamindeling en de Verenigingscompetitieleider (VCL) schrijft de teams in bij de KNLTB.

Soorten zondagscompetitie:

• District
    • De districtscompetitie is een competitie tussen teams (van een bepaald niveau) uit hetzelfde district. De meeste competitiespelers spelen in een districtscompetitie.
  • Landelijk

De speelvormen zijn:

• Gemengd
    • In de Hoofdklasse en 1e klasse worden per wedstrijddag acht partijen gespeeld, te weten: twee meisjes- en twee jongensenkelspelen, een meisjes- en een jongensdubbelspel en twee gemengd dubbelspelen.
    • In de 2e en 3e klasse worden per wedstrijddag zes partijen gespeeld, te weten: twee meisjes- en twee jongensenkelspelen, een meisjes- en een jongensdubbelspel.
  • Jongens
    • Per wedstrijddag worden zes partijen gespeeld, te weten: vier enkelspelen en twee dubbelspelen.
  • Meisjes

In de leeftijdscategorieën:

• 11 t/m 14 jaar
  • 11 t/m 17 jaar

Graag tot ziens tijdens de voorjaars- en najaarscompetitie van de KNLTB.

Mocht je tussentijds vragen hebben, stel ze gerust via mail: [email protected]